×
Lägg till ram
Lägg till passepartout
Rensa urvalet Alla ramar kan hängas lodrätt eller vågrätt
ALLTID FRI FRAKT

Har jag rätt att ångra mitt köp? - Ja, du har ångerrätt i 90 dagar. Meddela oss inom den tiden så hjälper vi dig. Om du bett oss att få färdigt monterade tavlor gäller inte öppet köp på ramar eftersom originalförpackningen är bruten och skyddsplaster på glas och ram är borttaget. Ramar betraktas då som förbrukade då de ej går att sälja vidare om vi skulle få dem i retur. Ramar i det största formatet levereras monterade men med skyddsplasten kvar på framsidan och är den borttaget kan vi ej acceptera retur av ramen.

Hur returnerar jag mina varor? - Kontakta oss via email och ange ordernummer, orsaken till returen och vilka varor som ska returneras. Vi skickar en returfraktsedel till dig som du måste skriva ut och sätta på paketet. Använd originalemballaget på samma sätt som det var inslaget när du tog emot varorna. Frakten är förbetald. Lämna in paketet hos ditt lokala DHL-ombud / serviceställe. Be om ett inlämningskvitto och se till att spara det. När vi behandlat ärendet kommer du få en returbekräftelse per email, samma adress som du uppgivit när du beställde varorna. OBS! Varorna måste vara i samma skick som när du tog emot dem, detta är väldigt viktigt.

Kostar det något att returnera varor? - Ja, vi tar ut en avgift på 69 kronor för varje retur som inte är en godkänd reklamation av felaktiga varor. Avgiften kommer att dras av från det krediterade beloppet. För några få specialprodukter i extra stora format får man själv bekosta hela returkostnaden för frakten. Det gäller specifikt våra 100x140 cm stora ramar och passepartouter. Kostnaden för retur av dessa varierar beroende på var man bor men kan ligga på upp till ca tusen kronor hos DHL.

Kan jag byta produkter? - Om du byter en eller flera produkter hanteras det på samma sätt som när man ångrar ett köp och är därför förknippat med avgiften som nämns ovan. För att byta en vara måste du alltså ångra ditt köp, skicka tillbaka det du köpt och göra en helt ny beställning.

Om det jag beställt är fel eller skadat, hur gör jag då? - Kontakta oss direkt på info@poppyposters.com så hjälper vi dig. För att påskynda hjälpen skriv ner emailadressen beställningen gjordes ifrån, ordernummer, artikelnummer och kundnamn. Bifoga även tydliga fotografier på det som är skadat (emballage och produkt) eller blivit fel.

När får jag pengarna tillbaka? - Så fort som möjligt men senast efter 14 dagar. Viktigt är att vi får varan i retur först.

Hur får jag pengarna tillbaka? - Om du betalade med kort sätter vi in pengarna på samma kort. Om du valde faktura kommer vi flytta fram förfallodatumet tillräckligt för att hinna få varorna i retur. Då skickar vi en ny faktura med kvarstående belopp. Om du redan hunnit betala kommer du få uppgifter från Klarna om återbetalning. Om du handlade när det var kampanj eller med en rabattkod, räknas returbeloppet om efter det.